Indiferent cum se face transportul internațional de bunuri către o firmă din România, deci chiar dacă vorbim de un transport prin curier, obligația de raportare revine, în principiu, firmei din România. Totuși, trebuie avută în vedere o excepție introdusă recent pentru transportul prin colete poștale și trebuie discutată chestiunea cu firma de transport, spun specialiștii. Citește articolul
Atunci când vine vorba de transportul internațional rutier de bunuri, obligația de raportare în e-Transport revine, conform legislației, firmei din România care trimite sau primește bunuri. Iată și două spețe concrete pentru exemplificare. Citește articolul
În contextul folosirii sistemului e-Transport, specialiștii sfătuiesc contribuabilii să analizeze cu atenție lista produselor cu risc fiscal ridicat, ca să nu riște să treacă cu vederea situațiile în care raportările sunt obligatorii. Atenționarea este utilă mai ales în contextul în care urmează o extindere a listei produselor riscante pentru care trebuie făcute raportări în e-Transport. Citește articolul
În urma modificărilor suferite de Ordonanța e-Transport în decembrie 2023 și în aprilie 2024, procedura de folosire a sistemului urmează să fie înlocuită cu totul, potrivit unui proiect de ordin pus recent în dezbatere de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Documentul vine cu mai multe clarificări necesare pentru aplicarea regulilor modificate din cadrul legal primar. Citește articolul
În cazul transporturilor rutiere internaționale de bunuri (riscante și neriscante), Guvernul a stabilit recent extinderea listei celor obligați să facă raportări în sistemul e-Transport. Citește articolul
O ordonanță de urgență cu o serie de modificări fiscale a fost adoptată și oficializată recent de către Executiv, la doar câteva zile de la apariția în dezbatere publică. Aceasta face referire la casele de marcat, sistemul e-Transport, impozitul pe profit, impozitul special pentru case de mare valoare și accizele nearmonizate și deja produce efecte. Citește articolul
Un ghid referitor la obligația de utilizare a sistemului e-Transport a fost publicat recent de Ministerul Finanțelor și de Agenția Națională de Administrare Fiscală. Acesta vizează transporturile rutiere naționale de bunuri riscante și transporturile rutiere internaționale de bunuri. Citește articolul
De la finalul anului trecut, autoritățile au stabilit că toate transporturile internaționale trebuie raportate în e-Transport, nu doar cele cu bunuri riscante. Totuși, era neclar dacă vorbim sau nu de absolut toate transporturile, fără să conteze greutatea vehiculelor și greutatea sau valoarea bunurilor. În acest context, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne-au confirmat că sunt vizate numai vehiculele de cel puțin 2,5 tone, dacă sunt încărcate cu bunuri care cântăresc peste 500 kg sau care au o valoare de peste 10.000 lei. Citește articolul
De puțin timp, în e-Transport trebuie raportate toate transporturile rutiere internaționale, nu doar cele ce implică bunuri cu risc fiscal ridicat. Totuși, dacă nu raportează transporturile de bunuri fără risc, contribuabilii riscă amendarea abia din iulie 2024, ceea ce înseamnă că au timp să se adapteze la noua obligație. Citește articolul
Transporturile rutiere vizate de obligația de folosire a sistemului e-Transport au fost extinse recent de Guvern prin OUG. Astfel, toate transporturile internaționale trebuie monitorizate, nu doar cele ce implică bunuri cu risc fiscal ridicat. Pe deasupra, apare și necesitatea de a monitoriza prin GPS deplasarea în timp real a transporturilor. Citește articolul