Începând din 2019, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) ține evidența firmelor care comit nereguli în raport cu legislația de protecția consumatorilor, astfel încât, dacă acestea încalcă în mod repetat legea, să fie sacționate din ce în ce mai dur, a explicat anul trecut ANPC pentru redacția noastră. Documentul în care sunt înregistrate astfel de firme poartă denumirea de cazier contravențional. Citește articolul
Din septembrie, cei care vor intra într-o piaţă vor vedea, lângă orarul de funcţionare, un panou cu o serie de reguli care trebuie respectate de comercianţi, dar şi recomandări pentru clienţi, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) oficializat miercuri. Citește articolul
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul
Black Friday reprezintă pentru mulți comercianți o oportunitate foarte bună de a-și crește vânzările, expunerea pe piață și de a-și atrage clienți noi. În același timp, dezavantajul e că, în această perioadă de reduceri, crește și riscul de litigii în care poate fi implicat un comerciant. Fie că vorbim de probleme cu comenzile (livrare nefăcută la timp, stoc inexistent etc.), fie că vorbim de salariați nemulțumiți de faptul că trebuie să lucreze în zile de sărbătoare (de exemplu, de Sfântul Andrei), firmele ar putea să ajungă mai ușor în instanță, pentru ce se întâmplă de Black Friday, decât în mod obișnuit. Citește articolul
Perioada în care comercianții din țara noastră aplică cele mai mari reduceri de preț din an a început, dar cele mai multe magazine online vor avea promoții spre sfârșitul lunii. Astfel, în contextul în care Black Friday se apropie cu pași rapizi, iar în acest an, pe fondul epidemiei de coronavirus, a crescut numărul tranzacțiilor online, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) face câteva recomandări cu privire la vânzările cu preț redus din această perioadă și la cumpărăturile pe internet. Citește articolul
Cei ce au datorii mai vechi de trei luni la credite beneficiază, atunci când vor să deschidă procedura de insolvență, de consiliere și îndrumare din partea angajaților Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Citește articolul
În urma unor controale recente la câteva sute de service-uri auto din țară, inspectorii Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au descoperit că peste jumătate dintre acestea nu respectau drepturile consumatorilor. Iată care sunt lucrurile la care ar trebui să avem grijă, potrivit ANPC, atunci când ducem mașina la reparat într-un service. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat o informare pentru cei care călătoresc, pentru ca ei să înțeleagă, mai bine, ce drepturi au, mai ales în condițiile în care riscul de a nu mai ajunge la destinația programată (din cauza restricțiilor, de exemplu) este destul de mare. Citește articolul
În urma a sute de reclamații primite de-a lungul mai multor ani, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat recent o serie de controale la service-uri auto din toată țara, descoperind mai multe practici comerciale incorecte, care afectează atât persoanele care-și duc mașina la reparat, cât și asigurătorii ce plătesc aceste intervenții. Citește articolul
În ultimele zile, a făcut înconjurul presei subiectul "taxei Covid": sume de bani pe care restaurante și nu numai le percep în această perioadă pentru a-și recupera o parte dintre costurile pe care măsurile impuse în starea de urgență/alertă li le-au generat. Doar că aceste tarife trebuie anunțate dinainte clienților, nu pot să apară pe nota de plată, înspre surprinderea acestora. Citește articolul